Wat is Fysiotherapie?

Fysiotherapie is er voor iedereen met pijnklachten of beperkingen aan het bewegend functioneren. Wij zijn expert in het voorkomen, herkennen of verminderen van stoornissen en beperkingen aan het menselijk lichaam. Middels een vraaggesprek, onderzoek en het opstellen van een behandelplan bekijken we per patiënt hoe we een aanpak op maat kunnen bieden. Deze aanpak is altijd gericht op uw persoonlijke situatie en doelen die u wilt bereiken. Fysio- en Manuele Therapie Bas in Tilburg heeft als doel om iedereen zo goed en zo snel mogelijk van zijn of haar klachten af te helpen.

Fysiotherapie Tilburg

Met wat voor klachten heeft fysiotherapie nut?

U kunt naar de fysiotherapeut met klachten of beperkingen aan het bewegend functioneren.
Hier kunt u een aantal punten in onderscheiden;

• Pijnklachten
    U heeft pijnklachten aan bijvoorbeeld de lage rug, de nek, de knie of de schouder.
  • Beperkingen
    U heeft problemen om bepaalde lichamelijke activiteiten uit te voeren in het dagelijkse leven. U kunt niet meer goed sporten, niet goed meer opstaan uit bed of u kunt de trap niet goed oplopen.
  • Aandoeningen of ziekten
    U bent getroffen door een bijvoorbeeld een spierziekte of een neurologische aandoening. Ook hierbij kunnen wij u helpen om hier zo goed mogelijk mee om te leren gaan en het dagelijkse leven zo prettig mogelijk te maken.

Behandeling fysiotherapie

De behandeling begint nadat we de eerste afspraak de klacht in kaart hebben gebracht. De behandeling van fysiotherapie kan uit meerdere facetten bestaan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan mobiliseren, masseren, oefentherapie, taping en advies. Uw fysiotherapeut bepaald aan de hand van het onderzoek wat voor u de beste strategie is. Natuurlijk mag u hierin ook uw wensen kenbaar maken zodat we samen tot een goed en voor u effectief behandelplan kunnen komen.

Bij aanvang van elke behandelingen starten we met een korte evaluatie waarin bekeken wordt wat voor effect de afgelopen behandeling heeft gehad. Hierna is het mogelijk dat de behandeling wordt aangepast om sneller bij het te bereiken doel te komen. Heeft u hierover tijdens de behandeling vragen, stel deze gerust.

Wilt u een afspraak maken met een van onze therapeuten?

Klik dan hier!